Parkowanie na ulicach miast holenderskich jest
płatne. Należy uważnie korzystać z parkometrów i uiszczać odpowiednie opłaty za parkowanie. Parkometry pozwalają na parkowanie od 30 minut do 2-3 godzin. Opłata za 1 godzinę parkowania waha się od 2,20 do 4,5 Euro, w zależności od miejsca.
Parkingi nie wymagające opłat lub o umiarkowanych cenach znajdują się zazwyczaj niedaleko dworców kolejowych i stacji metra, znajdują się na nich oznaczenia P+R (PARK + RIDE). W Amsterdamie, Utrechcie, Groningen, Ridderkerk i Renesse znajdziemy także parkingi ulokowane poza centrum miasta (transferium). Transferia zwykle położone są w pobliżu dróg wyjazdowych i w miejscu dogodnym do korzystania z transportu publicznego.
Transferia – to rodzaj parkingu ulokowanego poza centrum miasta. Przy parkowaniu otrzymuje sie bilety na komunikację publiczną. Dojazd do transferium oznakowany jest odpowiednimi symbolami. Transferium jest chronione w dzień i monitorowane kamerami w nocy. Zwykle położone są w pobliżu dróg wyjazdowych i w miejscu dogodnym do korzystania z transportu publicznego. Dojścia do przystanków są zwykle kryte. Niektóre transferia posiadają ogrzewane poczekalnie i punkty informacyjne.
Nie dozwolone jest zatrzymywanie się i parkowanie wzdłuż ciągłych żółtych linii oraz na ścieżkach dla rowerzystów, przystankach autobusowych, skrzyżowaniach dróg, przy przejazdach kolejowych, zjazdach i głównych drogach poza terenem zabudowanym i w miejscach przeznaczonych dla innych pojazdów.
Na parkingach są miejsca oznaczone i zarezerwowane dla samochodów posiadających międzynarodowy symbol niepełnosprawnych. W strefach ograniczonego parkowania lub zakazu parkowania niepełnosprawny może parkować do 3 godzin